Kombinētie ratiņi
ir ratiņu komplekts, kas ietver visu nepieciešamo bērna pārvietošanai – ratu
rāmis, kulba, sporta daļa un autokrēsliņš. Šī tipa ratiņiem gandrīz vienmēr
autokrēsliņš ir uzstādāms uz ratu rāmja. Komplektā ir adapteri, ar kuru
palīdzību pie ratu rāmja stiprinās kulba un autokrēsliņš. Parasti adapteri der
kā vienam, tā otram. Līdz šim neesmu redzējusi kombinētos ratus 3 in 1, kuriem tā nav. Parasti šajā ratu
komplektā ietilpst arī lietus plēves kulbiņai un sporta daļai, atsevišķos
gadījumos arī moskītu tīkls gan kulbai, gan sporta daļai, kā arī ratu
pārsegs/siltais ratu maiss sporta daļai. Lietus plēve un moskītu tīkls katrai
daļai ir atsevišķs, jo kulbas un sporta daļas izmēri atšķiras.
Parasti
pilnākā komplektācija ir poļu ražojuma ratiņiem, tie arī ir populārākie
Latvijā. Vācu, holandiešu, zviedru, u.c. ratiņiem parasti lietus plēve, siltais
ratu maiss, moskītu tīkli ir jāiegādājas atsevišķi (tā arī neesmu sapratusi
iemeslu – pieļauju, ka vai nu peļņas nolūkos, vai arī dodot iespēju klientam
pašam nokomplektēt ratiņus pēc savām vajadzībām, neaizkraujot māju ar liekiem
krāmiem).
Nu, ko,
teorija ir apgūta, sākšu aplūkot ratu modeļus un firmas. Sākšu ar
augstākminētajiem poļu ražojuma ratiem. Visus, protams, neaplūkošu, bet
populārākos noteikti.
Komplektā ietilpst viss, ieskaitot moskītu tīklu
autokrēsliņam (!) un ratu somu. Uz ratu rāmja ir uzstādāma kulba, sēžamdaļa un Tako autokrēsliņš. Dizains ir moderns un vienīgais,
kas norāda uz ražotājvalsti ir raibie raksti, košās krāsas. Priekšējie
riteņi ir rotējoši, attiecīgi šos ratus viegli manevrēt. Rati ir smagi – nepilni 20 kg, tādēļ pirms iegādes vajadzētu apdomāt
transportēšanu pa kāpnēm, ja dzīvojat daudzdzīvokļu namā bez lifta. Šos ratus
nevajadzētu „ripināt” pa kāpnēm, jo var sabojāt riepas un saliekt rāmi. Gana
daudz esmu dzirdējusi, ka uz riepām vai kamerām šādi tiek uzdauzītas „pumpas”.
Kulba ir samērā liela, mazāks bērns var izgulēt tajā līdz 10
mēnešu vecumam noteikti. Sēžamā
daļa ir liekama abos virzienos, vienīgi pieņemu, ka tas varētu būt sarežģīti
izdarāms, ja bērns atrodas sēžamdaļā. Noteikti iesaku izpētīt šo „opciju”,
jo sēžamā daļa pati par sevi jau ir smaga. Atzveltne ir regulējama ne tikai sporta
daļai, bet arī kulbiņai (par lietderīgumu gan spriediet paši). Roktura augstums
ir regulējams, tas ir sevišķi ērti gara auguma vecākiem. Cena ir sākot no 220
Ls.
Šie ratiņi ir ļoti līdzīgie iepriekš aprakstītajiem
Warrior. Uz rāmja uzstādāma kulba, sēžamdaļa un autokrēsls. Šiem ratiņiem ir mazāks iepirkumu grozs un sēžamdaļa nav tik labi nopakota,
Warrior ratiem ērtāks kāju atbalsts. Rāmis šiem ir plānāks, toties cena zemāka
– sākot no 170 Ls (ja labi pameklē). Komplektā ietilpst viss.
Šis ir samērā nesens modelis. Uz ratu rāmja uzstādāma kulba, sēžamdaļa un autokrēsliņš. Vizuāli izskatās labi,
klasiski rati, uzskatāmi par Tako „dārgo galu”. Rāmis šķiet samērā vienkāršs, diezin
vai salūzīs vai izļodzīsies. Amortizācija ļoti laba. Kulbiņa ir liela un ar
termoregulācijas funkciju, līdzīgi kā citiem dārgākiem ratiem. Ražotājs norāda, ka ratiņiem ir liels un
ērts iepirkumu grozs. Par cik man ir zināma pieredze ar ratiem, atļaušos
apšaubīt šāda tipa iepirkumu groza ērtumu. Izbraucot cauri peļķei vai sniega
kaudzei viss, kas atrodas šajā grozā kļūs slapjš un netīrs. Cena no 250 Ls.
Interesanti ir tas, ka komplektā var pasūtīt arī mazākus riteņus, kas ir
platāki par lielajiem, attiecīgi labi var izbraukt bezceļus. Komplektā arī šiem
ratiņiem ietilpst viss.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru