piektdiena, 2012. gada 1. jūnijs

Kombinētie ratiņi 3 in 1. Tako.


Kombinētie ratiņi ir ratiņu komplekts, kas ietver visu nepieciešamo bērna pārvietošanai – ratu rāmis, kulba, sporta daļa un autokrēsliņš. Šī tipa ratiņiem gandrīz vienmēr autokrēsliņš ir uzstādāms uz ratu rāmja. Komplektā ir adapteri, ar kuru palīdzību pie ratu rāmja stiprinās kulba un autokrēsliņš. Parasti adapteri der kā vienam, tā otram. Līdz šim neesmu redzējusi kombinētos ratus 3 in 1, kuriem tā nav. Parasti šajā ratu komplektā ietilpst arī lietus plēves kulbiņai un sporta daļai, atsevišķos gadījumos arī moskītu tīkls gan kulbai, gan sporta daļai, kā arī ratu pārsegs/siltais ratu maiss sporta daļai. Lietus plēve un moskītu tīkls katrai daļai ir atsevišķs, jo kulbas un sporta daļas izmēri atšķiras.
            Parasti pilnākā komplektācija ir poļu ražojuma ratiņiem, tie arī ir populārākie Latvijā. Vācu, holandiešu, zviedru, u.c. ratiņiem parasti lietus plēve, siltais ratu maiss, moskītu tīkli ir jāiegādājas atsevišķi (tā arī neesmu sapratusi iemeslu – pieļauju, ka vai nu peļņas nolūkos, vai arī dodot iespēju klientam pašam nokomplektēt ratiņus pēc savām vajadzībām, neaizkraujot māju ar liekiem krāmiem).
            Nu, ko, teorija ir apgūta, sākšu aplūkot ratu modeļus un firmas. Sākšu ar augstākminētajiem poļu ražojuma ratiem. Visus, protams, neaplūkošu, bet populārākos noteikti.
            Populārākā poļu firma – Tako. Modeļi ir ārkārtīgi daudz, es pat nevaru uzskaitīt. Sākšu ar vienu no populārākajiem modeļiem - Tako Warrior.
Komplektā ietilpst viss, ieskaitot moskītu tīklu autokrēsliņam (!) un ratu somu. Uz ratu rāmja ir uzstādāma kulba, sēžamdaļa un Tako autokrēsliņš. Dizains ir moderns un vienīgais, kas norāda uz ražotājvalsti ir raibie raksti, košās krāsas. Priekšējie riteņi ir rotējoši, attiecīgi šos ratus viegli manevrēt. Rati ir smagi – nepilni 20 kg, tādēļ pirms iegādes vajadzētu apdomāt transportēšanu pa kāpnēm, ja dzīvojat daudzdzīvokļu namā bez lifta. Šos ratus nevajadzētu „ripināt” pa kāpnēm, jo var sabojāt riepas un saliekt rāmi. Gana daudz esmu dzirdējusi, ka uz riepām vai kamerām šādi tiek uzdauzītas „pumpas”.
Kulba ir samērā liela, mazāks bērns var izgulēt tajā līdz 10 mēnešu vecumam noteikti.  Sēžamā daļa ir liekama abos virzienos, vienīgi pieņemu, ka tas varētu būt sarežģīti izdarāms, ja bērns atrodas sēžamdaļā. Noteikti iesaku izpētīt šo „opciju”, jo sēžamā daļa pati par sevi jau ir smaga. Atzveltne ir regulējama ne tikai sporta daļai, bet arī kulbiņai (par lietderīgumu gan spriediet paši). Roktura augstums ir regulējams, tas ir sevišķi ērti gara auguma vecākiem. Cena ir sākot no 220 Ls.
Tako Jumper X.
Šie ratiņi ir ļoti līdzīgie iepriekš aprakstītajiem Warrior. Uz rāmja uzstādāma kulba, sēžamdaļa un autokrēsls. Šiem ratiņiem ir mazāks iepirkumu grozs un sēžamdaļa nav tik labi nopakota, Warrior ratiem ērtāks kāju atbalsts. Rāmis šiem ir plānāks, toties cena zemāka – sākot no 170 Ls (ja labi pameklē). Komplektā ietilpst viss.
Tako Ballila.
Šis ir samērā nesens modelis. Uz ratu rāmja uzstādāma kulba, sēžamdaļa un autokrēsliņš. Vizuāli izskatās labi, klasiski rati, uzskatāmi par Tako „dārgo galu”. Rāmis šķiet samērā vienkāršs, diezin vai salūzīs vai izļodzīsies. Amortizācija ļoti laba. Kulbiņa ir liela un ar termoregulācijas funkciju, līdzīgi kā  citiem dārgākiem ratiem. Ražotājs norāda, ka ratiņiem ir liels un ērts iepirkumu grozs. Par cik man ir zināma pieredze ar ratiem, atļaušos apšaubīt šāda tipa iepirkumu groza ērtumu. Izbraucot cauri peļķei vai sniega kaudzei viss, kas atrodas šajā grozā kļūs slapjš un netīrs. Cena no 250 Ls. Interesanti ir tas, ka komplektā var pasūtīt arī mazākus riteņus, kas ir platāki par lielajiem, attiecīgi labi var izbraukt bezceļus. Komplektā arī šiem ratiņiem ietilpst viss.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru