sestdiena, 2012. gada 23. jūnijs

Kombinētie rati 3 in 1. Bebe confort.


Franču ražojuma ratiņi ar odziņu.
Bebe confort High trek
Bebe confort High trek. Trīsriteņu ratiņi ar iespaidīgu dizainu, ko galvenokārt akcentē izteiksmīgie amortizatori un priekšējā riteņa novietojums. Uz ratu rāmja uzstādāma Bebe confort Windoo vai Streety kulba, sēžamdaļa un Bebe confort Creatis vai Elios autosēdeklītis. Rāmi iespējams savienot arī ar Maxi cosi autokrēsliņiem (nepieciešami adapteri). Komplektā ietilpst lietus plēve un moskītu tīkls. Sēžamdaļa ir ergonomiska un ērta, arī samērā plata. Sēžamdaļa šiem ratiņiem liekama uz abām pusēm. Sēžamdaļai muguriņa atliecama trīs līmeņos. Ratu rokturim ir regulējams augstums, uz roktura atrodas arī rokas bremze un poga priekšējā riteņa saslēgšanai. Ratiņi ripo ļoti viegli, manevrējami ar vienu roku (pirkstu :) ). Iepirkumu grozs vidējs, bet samērā plats. Audumi patīkami, krāsas neuzbāzīgas, bet skaistas un saskaņotas. Interesants fakts – sēžamdaļas komplektā esošais ratu jumtiņš ir vairāk kā „vasaras variants”, bet sēžamdaļai uzstādāms arī Bebe confort Windoo kulbas jumtiņš, kas ir lielāks. Šo noteikti jāņem vērā vecākiem, kas vēlas iegādāties šos ratiņus bez kulbas. Kāju pārsegs sēžamdaļai atsevišķi nav iegādājams, tas ir jāņem no kulbas. Tāpēc, ja pērkat sporta ratiņus bez kulbas, noteikti būs nepieciešams guļammaiss. Ja vēlaties iegādāties šo ratiņu komplektu, iespējams izvēlēties kulbu un sēžamdaļu dažādās krāsās, bet noteikti jāatceras par sēžamdaļas jumtiņu – ja vēlēsieties tai uzlikt kulbas jumtiņu, padomājiet par krāsu saskaņošanu, jo sarkani sporta rati ar gaiši brūnu jumtiņu sevišķi skaisti neizskatīsies. Ja plānojat ratiņus iegādāties Latvijā, ņemiet vērā faktu, ka šeit uz vietas krāsu izvēle ir maza, var gadīties, ka vēlamās krāsas aksesuāru dabūs nevarēs. Man pašai šie ratiņi ļoti patīk, vēlējos tādus iegādāties, bet vīrs neieteica viena gadījuma dēļ, kam abi bijām aculiecinieki. Kaimiņiem šādi ratiņi bija, stumjot tos gar mūsu māju, tiem pavisam vienkārši nokrita priekšējais ritenis. Vīrs tos iestūma garāžā un saremontēja. Pēc tam viņš teica, ka ratu priekšējā riteņa konstrukcija un izmantotie materiāli ir diezgan slikti. Tomēr, tas ir vienīgais gadījums, ko esmu redzējusi vai dzirdējusi. Cena komplektam no 530 Ls.
Bebe confort Loola Up
Bebe confort Loola Up. Četrriteņu ratiņi, priekšējie riteņi dubultie. Riteņi ir nelieli, bet labas kvalitātes – negrab nemaz. Man pašreiz šādi ratiņi ir lietošanā mazākajam bērnam. Ratu rāmis ir savienojams ar Bebe confort Windoo vai Streety kulbu, sēžamdaļu, Bebe confort Creatis un Elios autokrēsliņiem, kā arī ar Maxi cosi autokrēsliņiem (nepieciešami adapteri). Komplektā ietilpst lietus plēve. Iespējams iegādāties arī Bebe confort saulessargu, ko var piestiprināt abās rāmja pusēs uz speciāliem, no rāmja izbīdāmiem adapteriem. Sēžamdaļa uz rāmja liekama uz abām pusēm. Ratu jumtiņš ir samērā liels, manā skatījumā – pilnīgi adekvāts. Ratu jumtiņš ir ūdens necaurlaidīgs un lietus plēve ar rāvējslēdzēja palīdzību piestiprināma pie ratu jumtiņa. Es reiz speciāli ratus atstāju stiprā lietū, lai pārbaudītu jumtiņa ūdens necaurlaidību – tas tiešām aiztur ūdeni :). Arī šiem Bebe confort ratiņiem iespējams uzlikt Bebe confort Windoo kulbas jumtiņu un kāju pārsegu, jo atsevišķs kāju pārsegs sporta daļai nav paredzēts. Lietus plēve pieguļ labi, man ļoti patīk kā tā izskatās vizuāli – manuprāt, ļoti skaisti un stilīgi. Lietus plēvei sānos ir nelieli caurumiņi, labākai gaisa apmaiņai (īsti neredzu tam pamatojumu, lietus plēve taču nav pielīmēta pie ratiem). Sēžamdaļa ir diezgan šaura, tiešām lielam bērnam nebūs īsti piemērota, bet izskatās ērta, mans bērns vēl nav protestējis guļot/aizmiegot. Sēžamdaļai regulējams viss sēdeklis kopā, nav atsevišķi atliecama mugura vai kāju balsts. Pozīcija ir līdzīga kā autokrēsliņiem, bet lēzena. Roku balsts ir noņemams pilnībā. Man ļoti patīk opcija mainīt sēžamdaļas pārvalku un ratu jumtiņu, es pašreiz interneta vietnē ebay jau esmu pasūtījusi citas krāsas sēžamdaļas pārvalku, ratu jumtiņu, barjeras pārvalku un lietus plēvi. Sēžamdaļas pārvalks turklāt ir divpusējs – mīkstā un siltā puse ir aukstajai sezonai, otra puse siltajai sezonai, audums tāds pats, kā citiem ratiņiem. Tāpat divpusējs ir arī barjeras pārvalks. Iesaku ņemt vērā faktu, ka firmas logo uzdrukas ļoti ātri nodilst (daudz ātrāk kā citu firmu ratiņiem). Kā mīnusu varu minēt ratu svaru – tie noteikti nav tik viegli, kā gribētos, ražotājs norāda, ka ratu svars ir 11 kg, bet es to apšaubu, noteikti ir vairāk. Ratu rokturis izskatās ļoti moderns, bet tas, diemžēl, ir vienīgais tā pluss. Ratiņus salokot, tas neizbēgami noskrāpēsies. Ratiņus iespējams salocīt nenoņemot sēžamdaļu no rāmja (ļoti ērti, manuprāt). Pretēji ražotāja apgalvojumam, ka ratus iespējams salocīt ar vienu roku, tomēr teikšu, ka tā nav. Nemaz tik viegli tos nav salocīt, kur nu vēl ar vienu roku. Salocītā veidā tie aizņem maz vietas, mazā auto tos pilnīgi noteikti varēs ievietot. Es esmu ļoti pārsteigta par ratiņu amortizāciju – necerēti laba, ņemot vērā ratiņu mazos riteņus un konstrukciju. Amortizācija regulējama divos līmeņos. Priekšējie riteņi saslēdzami ar divām pogām (katram ritenim sava poga) uz ratu rāmja – nav jāsmērē rokas gar riteņiem. Kā mīnusu varu vēl minēt ratu konstrukciju – velkot ratiņus atpakaļgaitā, pēc laika aizmugurējie riteņi dēļ amortizatoru konstrukcijas virs riteņiem, sāk sagriezties slīpi (līdzīgi kā X-lander X-run ratiņu aizmugurējie riteņi). Ripināt tos uz priekšu – atpakaļ kļūst grūti. Kopumā ratiņi ir labi (bet ne ideāli), es vēlējos mazus sēžamratus, kam sēžamdaļu iespējams likt abos virzienos un ratu jumtiņš nav mikroskopisks. Manuprāt šī ir labākā izvēle, jo alternatīvu ir maz un ar būtiskiem trūkumiem. Bebe confort Loola ir tieši tādi paši ratiņi, vienīgā atšķirība ir dalītais rokturis. Cena komplektam no 450 Ls.
Bebe confort Streety
Bebe confort Streety. Četrriteņu ratiņi bez dubultajiem riteņiem. Riteņi ļoti mazi, priekšējie rotējoši. Priekšējie riteņi saslēdzami pie riteņiem ar pedāļu palīdzību. Uz ratu rāmja uzstādāma Bebe confort Streety kulba (maza un sekla) un Bebe confort Creatis vai Elios autokrēsliņi. Komplektā ietilpst lietus plēve. Sēžamdaļa uzstādāma abos virzienos. Ratu jumtiņš ir neliels. Ratiņiem ir regulējami amortizatori, tomēr iesaku tos pārbaudīt, man nav gadījies izmēģināt šos ratiņus. Ratu pārnēsāšamai (salocītā veidā) sānos ir rokturis, kas šķiet ļoti ērti. Rāmis vizuāli izskatās diezgan nepārliecinošs, es ratiņos neriskētu vadāt bērnu, kurš smagāks par kādiem 11 kg.
Ņemot vērā augsto cenu šiem ratiņiem, es laikam izvēlētos lētāku alternatīvu. Cena pilnam komplektam no 397 Ls.

ceturtdiena, 2012. gada 21. jūnijs

Kombinētie ratiņi 3 in 1. ABC design.


Ratiņi ABC design (nevis desing, kā nez’ kādēļ daudziem patīk rakstīt).
Vācu firma, daudz ratu modeļu. Aplūkošu populārākos – Tec. Tie ir dažādi – ar 3, 4 un pat 6 riteņiem (priekšā ir dubultie riteņi). Tā būtībā ir gaumes lieta.
ABC design 4 Tec
ABC design 4 Tec. Es pati esmu „pastumdījusi” draudzenes ratiņus. Priekšējie riteņi šiem ratiņiem nerotē, manevrēt šos ratiņus ir grūti. Kulba neliela, bet to atsver iespēja gan kulbu, gan sporta daļu likt uz ratu rāmja abos virzienos. Iespaids par šiem ratiņiem nepalika labs – diezgan daudz plastmasas, grab nedaudz vairāk kā gribētos. Gana daudz esmu dzirdējusi un lasījusi, ka šīs firmas ratiņi bieži lūst. Ar to iesaku rēķināties, ja vēlaties šos ratiņus. Amortizācijas nav vispār, savukārt svars ir ļoti neliels. Uz ratu rāmja stiprināmi ABC design Risus, Globus un Rider autokrēsliņi (pajautājiet pārdevējam par attiecīgajiem adapteriem). Ratiņu dizains ir moderns, manā skatījumā šos ratiņus var saukt par skaistiem. Pēdējos gados ražotajiem ratiņiem ratu auduma daļā ir iestrādāti UV staru filtri (es gan tam neredzu reālu pamatojumu). Iepirkumu grozs šiem ratiņiem ir, bet tajā var ielikt tikai pudelīti un kādu nelielu rotaļlietu :). Kā mīnusu var minēt ratu augstumu – sēžamdaļa atrodas diezgan augstu no zemes, bērns pats tajā nevarēs iekāpt. Man pašai gan patīk augstie ratiņi, ziemā nav sajūtas, ka ar kulbu šķūrē sniegu pa ietvi :). Ratu jumtiņš gan kulbai, gan sēžamdaļai ir diezgan paknaps, no saules un vēja bērnu tas nepasargās. Cena pilnam komplektam ir virs 350 Ls.
ABC design Rodeo
ABC design Rodeo. Tehniskais izpildījums šiem ratiņiem ir stipri līdzīgs iepriekš aprakstītajiem ABC ratiņiem. Uz ratu rāmja uzstādāma kulba, sēžamdaļa un autosēdeklis. Komplektā ietilpst arī lietusplēve. Amortizācijas nav, kulbā un sporta daļā bērns nav pasargāts no saules un vēja. Šie ratiņi ir viegli manevrējami, priekšējais ritenis saslēdzams ar pogas palīdzību, kas atrodas uz roktura (ļoti ērti). Gan kulba, gan sēžamdaļa ir vidēja izmēra, es pat teiktu – diezgan virs vidējā, kulba varētu derēt līdz bērna 9 mēnešu vecumam. Sēžamdaļa liekama uz abām pusēm un regulējama 3 līmeņos, bet regulējas viss sēžamdaļas bloks, nav atsevišķi atliecama mugura vai kāju balsts. Man pašreiz ir šāda tipa rati, bērns pagaidām neiebilst pret gulēšanu ar saliektām kājām. Sēžamdaļas pozīcija ir līdzīga kā autosēdekļiem. Roktura augstums ir regulējams. Tāpat kā iepriekš aprakstītajam ABC ratiņiem, arī šiem sēžamdaļa atrodas ļoti augstu, bērns pats tajā nevarēs iekāpt. Ratu galvenais mīnuss ir šasijas platums, tie tiešām ir ļoti plati ratiņi. Liftā visticamāk iebraukt tos nevarēs un var gadīties, ka tie būs par platu arī ratiņu nobrauktuvēm. Ratiņi ir ļoti viegli, ražotājs norāda, ka ratu svars kopā ar kulbu ir 11 kg - ja ratiņus nevar iebraukt liftā, tos var vienkārši uznest pa kāpnēm. Tomēr mazais svars var liecināt par nekvalitatīvu ratu rāmi, jo lielie riteņi ir diezgan smagi, ja uz to rēķina noraksta vairākus kilogramus, tad pašam rāmim paliek stipri maz kilogramu. Var gadīties, ka rāmja savienojumu vietām izmantots vairāk plastmasas, nekā vajadzētu. Ja pērkat šos ratiņus, noteikti palūdziet ratiņu remontmeistara telefona numuru. ABC design Astro ir šo ratu četrriteņu modifikācija un ABC design Cobra manā skatījumā ir tie paši ratiņi, tikai ar citāda dizaina rāmi. Funkcijas ir tādas pašas kā Rodeo ratiņiem. Cena par komplektu ir no 350 Ls.
ABC design Turbo 4S
ABC design Turbo 4S. Šie ratiņi dizainiski atšķiras no iepriekš aprakstītajiem ABC ratiņiem. Vizuāli tie izskatās smagnējāki, tomēr ratu rāmis ir moderna dizaina, galvenokārt pateicoties dažādajiem riteņu izmēriem. Amortizāciju stipri apšaubu, ņemot vērā mazo priekšējo riteņu novietojumu un izmēru. Savukārt, aizmugurējiem riteņiem amortizācija ir samērā laba. Uz ratu rāmja stiprināma vidēja izmēra kulba un autosēdeklītis (var izvēlēties no diviem veidiem – vienam krēsliņam vajag adapterus, otram nevajag). Komplektā ietilpst siltais ratu maiss, kāju pārsegs un moskītu tīkls. Lietus plēve jāpērk atsevišķi. Sēžamdaļa un kulba uz ratu rāmja uzstādāma abos virzienos. Ratiņi ir kompakti salokāmi (tā apgalvo ražotājs), tomēr ņemot vērā aizmugurējo riteņu izmēru, rāmja platumu un svaru, diez vai šie ratiņi būs viegli ievietojami neliela auto bagāžniekā. Priekšējie riteņi ir rotējoši, kas atvieglo ratiņu manevrēšanu, kā arī šim modelim tie nav dubultie, atšķirībā no Turbo 6S modeļa. Lietotāji sūdzas par nekvalitatīvu ratu audumu, kas saulē ātri mēdz izbalēt un ratu rāmja izturība arī nav visai augsta. Iepirkumu grozs ir liels (plats), bet nav sevišķi ietilpīgs. Šos ieteiktu iegādāties privātmāju īpašniekiem vai arī pirmā stāva dzīvoklī dzīvojošiem vecākiem. Man iepatikās ratu jumta lodziņa aizdare – tā ir ar magnētiem, nevis līplentu kā vairumam ratiņu. Man šāda opcija būtu bijusi ļoti noderīga, jo mazākais bērns vienmēr pamodās no trokšņa, kas rodas taisot ratu jumta lodziņa līplentes vaļā :). No ABC Turbo ratiņiem, šie man šķiet labākie. Var iegādāties Turbo 6S ratiņus (ar dubultajiem priekšējiem riteņiem) un Turbo 3S ratiņus (trīsriteņu ratiņi). Cena komplektam no 370 Ls. 
Ja vēlaties tieši šīs firmas ratiņus, tad noteikti iesaku izvēlēties klasiskākus – Genio vai „džipu” – Pramy Lux. Ja dzīvojat pilsētā, tad var ņemt Tec ratiņus (no bruģa gan vajadzēs izvairīties).

ceturtdiena, 2012. gada 7. jūnijs

Kombinētie ratiņi 3 in 1. Tutis.


Tutis Zippy
Pašreiz ārkārtīgi populārie Tutis Zippy – mūsu brāļu lietuviešu ražojums. Uz ratu rāmja uzstādāma sēžamdaļa, kulba un Tutis autokrēsliņš (ar adapteriem). Komplektā ietilpst lietus plēve, moskītu tīkls un ratu soma. Kulbai regulējams muguriņas augstums. Tas var noderēt bērnam, kurš vēl nesēž, bet pastaigas laikā ir pamodies. Paceļot muguriņu mazliet augstāk, bērns var vērot apkārtni un jūs varēsiet nokļūt mājās bez lieka skandāla un starpgadījumiem, piemēram, bērna nešanas vienā rokā, ar otru roku stumjot ratus (pat neminēšu gadījumus, kuros piedalās arī no pastaigas noguris kašķīgs divgadnieks). Iepirkumu grozs ir ietilpīgs, bet tam nav ērta piekļuve. Pirmo reizi tos ieraugot, jebkuram jāatzīst, ka „piesaista aci” ar interesanto dizainu. Es teiktu, ka šie ir interesanti ratiņi par labu cenu. Ratiņi ir viegli, kulbiņa liela. Sporta daļai ir labi izstrādāts jumtiņš, ko iespējams noliekt pat bērnam līdz vēderam. Saulē un vējā tas ir noderīgi. Daudzi lietotāji gan sūdzas, ka ratu rāmis mēdzot lūst un bieži gadās ražotāja brāķi. Ja es pirktu šos ratus, tad automātiski gan tiešām rēķinātos ar remontiem, bet to atsver dizains (dažreiz). Rokturis šiem ratiņiem ir pārliekams, kas ir patiesi ērti.Cena ap 260 Ls. 

Tutis Trio Comfort.
Tutis Trio Comfort
Šie ratiņi ir diezgan līdzīgi Tutis Zippy ratiņiem. Uz rāmja uzstādāma sēžamdaļa, kulba un Tutis autokrēsliņš. Komplektā ietilpst arī lietus plēve, moskītu tīkls un ratu soma. Ratiņi ir viegli un ražotājs norāda, ka tie ir piemēroti vecākiem, kas dzīvo daudzdzīvokļu namos, kuros nav lifta. Šaurā liftā šos ratiņus noteikti nevarēs iebraukt, jo šasija ir plata aizmugurējo riteņu daļā. Kulbiņa ir vidēja izmēra. Sēžamdaļai muguriņa nolaižama pilnīgi horizontāli, tā ir ļoti ērta un plaša. Šim – Comfort modelim ir uzlabots rāmis, tāpat kā Zippy ratiņiem. Iepriekšējā modeļa Trio ratiņiem rāmis bija vājā vieta. Kā mīnusu var minēt adapteri autokrēsliņam, iesaku to aplūkot dzīvē, lai pārliecinātos par tā funkcionalitāti. Amortizācija šiem ratiņiem ir vidēja, bet regulējama pie riteņiem. Iepirkumu grozs ir liels, turklāt ar samērā ērtu piekļuvi (droši variet doties uz veikalu iepirkties). Ratiņi, pateicoties lielajiem un pumpējamiem riteņiem, viegli pārvar gan pļavas, gan bruģi, gan netīrītas ietves. Rokturis ir pārliekams. Komplekta 3 in 1 cena sākot no nepilniem 200 Ls.

pirmdiena, 2012. gada 4. jūnijs

Kombinētie rati 3 in 1. Peg perego.


Peg perego GT3 Completo ratiņi. Itāļu ražojums.
Peg perego GT3 Completo
Viegli manevrējami trīsriteņu ratiņi. Uz ratu rāmja uzstādāma sēžamdaļa, Peg perego Navetta XL kulba un Peg perego Primo Viaggio autokrēsliņš (iespējams iegādāties arī autokrēsliņa bāzi). Ratiņi ir lieli, bet ļoti viegli salokāmi, mazākas automašīnas bagāžniekā liekot, būs jānoņem priekšējais ritenis. Kā vienu no mīnusiem varu minēt svaru, bet ja tas nav noteicošs faktors, tad par mīnusu to var droši neuzskatīt. Vizuāli ratiņi ir izskatīgi, sēžamdaļa labi nopakota (par lielu brīnumu, jo ražoti Itāijā), jumtiņu var noliekt pāri visam bērnam, kas aukstumā vai vējā nav mazsvarīgi. Kulbiņai Navetta XL ir regulējama muguriņa, ir vecāki, kas šo uzskata par plusu, es gan nekad neesmu šādu funkciju izmantojusi. Ļoti pārdomāta šķiet kulbas muguriņas regulēšanas sistēma - to var izdarīt ar neliela roktura palīdzību no ārpuses. Praktiski visi lietotāji šos ratiņus atzīst par vislabākajiem. Amortizācija vidēja, bet krietni labāka par iepriekšējā tēmā aprakstītajiem šo ratu līdziniekiem Chicco S3 Trio. Lai saslēgtu priekšējo riteni, nav nepieciešams jebkur liekties un smērēt rokas – uz ratu rāmja ir podziņa. Iepirkumu grozs ļoti liels un, kas svarīgi, tiešām ērts. Šos es pirktu (bija tāda doma vienu brīdi). Rokturis nav regulējams. Šie ratiņi ir īpaši konsruēti, lai droši varētu uzbraukt tos ietvēm un citām šaurām un nelīdzenām vietām. Man ļoti patīk opcija, ka ratu riteņu pumpis ir piestiprināts zem sēžamdaļas - nekad nevar to aizmirst mājās. Cena 3 in 1 komplektam no 530 Ls.
Peg perego Pliko Switch Easy Drive
Peg perego Pliko Switch Easy Drive.
Šiem ratiņiem regulējama mugura un rokturis, kas nav mazsvarīgi mazgabarīta ratiņiem. Uz ratu rāmja uzstādāma sēžamdaļa, Peg perego Navetta XL kulba un Primo Viaggio autokēsliņš. Ratiņi samērā viegli. Riteņi dažāda izmēra – priekšējie ar diametru 17 cm un aizmugurējiem – ar 19 cm diametru (ļoti interesanti). Priekšējie riteņi ir rotējoši, kas atvieglo manevrēšanu. Aizmugurējiem riteņiem ir kopēja bremze, nav katram ritenim uzlikts mazais knibulis, ko sauc par atsevišķo bremzi (kurš vienmēr salūzt). Sēžamā daļa uzstādāma abos virzienos. Ražotājs norādījis, ka iepirkumu grozs ir liels un praktisks. Aplūkojot attēlu, rodas šaubas par praktiskumu – grūti piekļūt, ja bērns guļ ratu sēžamdaļā. Ļoti laba funkcija ir rokturis ratu sānos, kas paredzēts ratu nešanai, turklāt šie ratiņi ir no tiem, kas salocītā veidā paši stāv, nav nekur jāatstutē. Muguriņa atliecama pilnīgi horizontāli, bez jebkādiem slēptiem leņķiem :). Kā mīnuss šiem ratiņiem ir rokturis. Noteikti neiesaku ar spēku stumt ratiņus liecot rokturi uz leju (jāatzīst, man  pa retam nākas stumt ratiņus), salūzīs visai ātri. Neesmu tik sīki izpētījusi, bet lasīju, ka var pavisam vienkārši atšķirt ratiņus, kas nekad nav pat izpakoti – t.i. lietoti, piemēram, demonstrējot tos klientam veikalā – rāmja sānā, kur redzama apaļā Peg perego ratu emblēma (liela, balta), zem tās, uz rāmja, ir uzlīme, kas pat vienu reizi saliekot ratiņus, top noskrāpēta/nodilst. Ja vēlaties šos ratiņus, varat joka pēc pameklēt to vietu un nopētīt. Ja man sanāks veikalā ieraudzīt šos ratiņus, es noteikti apskatīšos un šeit uzrakstīšu, pašai interesanti :). Pilns komplekts maksā no 460 Ls (manā skatījumā kosmiska cena šāda tipa ratiņiem). Ir arī pieejama lētāka šo ratu modifikācija - arī Pliko P3, bet bez vairākām funkcijām par cenu zem 400 Ls par komplektu.

sestdiena, 2012. gada 2. jūnijs

Kombinētie ratiņi 3 in 1. Chicco.


Chicco Trio S3 Top
Chicco Trio S3 Top. Itāļu ražojuma ratiņi. Kulba tiek saukta par „termo”, tomēr atļaušos to apšaubīt. Man pašai lietošanā ir bijuši šie ratiņi. Manuprāt, šis „termo” attiecas uz Itālijas klimatu, mūsu klimatam tur no „termo” ir vien lepnais nosaukums. Kulba ir neliela, tādēļ šos ratiņus ieteiktu pirkt bērnam, kurš dzims ziemā (kā mans pirmais bērns). Ziemā, lielos mīnusos, ratiņi sāka čīkstēt un čīkstēja tieši rāmis, jo plastmasas detaļas (kas šiem ratiņiem nav mazums) sasala. Ja tas netraucē, tad to var neuzskatīt par mīnusu. Riteņi ir lieli, priekšējais ritenis rotējošs, samērā viegli manevrējami rati (kā lielākā daļa trīsriteņu ratiņu). Amortizācijas nav vispār (pretēji ražotāja apgalvojumam), bet ir bērni, kam tas netraucē - guļ kulbā ar visu kratīšanos. Maniem bērniem tas nav traucējis. Sporta daļa ir diezgan vaļēja un slikti nopakota, bet, ja ar to rēķinās un piepērk termomaisu vai kādu bunkeri, tad tas netraucēs. Ļoti pārdomāta ir sistēma, ar kuras palīdzību uz ratu rāmja var uzlikt kulbu vai autosēdeklīti, tiešām ļoti ērti, nav jākrāmējas ar dažādiem adapteriem, kurus kādreiz aizmirst paņemt līdzi. Šo ratu kulbiņu var sprādzēt automašīnā ar domu, ka pavisam mazam zīdainim šādi ir „veselīgāk”, tomēr nevajadzētu aizmirst faktu, ka lielākajā daļā Eiropas valstu šādi pārvadāt bērnus ir aizliegts, arī pie mums, jo CSN paredz tikai bērnu pārvadāšanu autosēdeklītī. Sēžamdaļai muguru var atliekt gandrīz guļus stāvoklī (manā skatījumā pilnīgi adekvātā leņķī), ratiņiem ir 5 punktu drošības jostas. Cena sākot no 360 Ls, bet atsevišķi jāpērk lietusplēves, soma, utt. Ja vēlaties pirkt lietotus ratiņus, iesaku pārbaudīt vai ratiņi braucot „nevelk uz vienu pusi”, kā arī noteikti pārbaudiet bremžu stāvokli, šī ir šo ratu vājā vieta. Autosēdeklītis Auto – Fix ir ļoti ērts, jo līdzi nāk pamatne, kas jāiesprādzē automašīnā, bet pašu sēdeklīti tajā vajag vienīgi „ieklikšķināt”. Katru reizi braucot automašīnā ar bērnu, nav nepieciešams piņķerēties ar drošības jostām.
Chicco Trio Tour 4
Chicco Trio Tour 4.
Ratiņi ir ļoti viegli, kompakti saliekami. Uz ratu rāmja uzstādāma sēžamdaļa, Chicco termokulba un Chicco Auto Fix autokrēsliņš. Dizains ir moderns, jāatzīst, ka ratiņi ir skaisti. Ražotājs, protams, norāda, ka amortizācija ir, bet stāsts ir tāds pats, kā ar iepriekš aprakstītajiem Chicco Trio S3 ratiņiem. Viegli manevrējami ratiņi, jo priekšējie riteņi ir rotējoši. Arī šiem ratiņiem bremzes ir vājā vieta. Lietotāji sūdzas, ka mēdz salūzt ratu jumtiņš, tādēļ, ja pirksiet šos ratus, jumtiņu lietojiet ļoti uzmanīgi. Atsauksmes nav sevišķi daudz, jo ratiņi ir samērā jauni. Jebkurā gadījumā, noteikti iesaku rēķināties ar augstāk uzskaitītajām Chicco ratu problēmām, tad pārsteigumu nebūs. Ražotājs norāda, ka komplektā ir gan ziemas, gan vasaras jumtiņš. Šī ir diezgan interesanta lieta, var būt noderīga vecākiem, kas plāno doties garās un ilgās pastaigās jebkuros laikapstākļos. Kulbiņa un autokrēsliņš ir tie paši, kas iepriekš aprakstītajiem Chicco ratiņiem. Cena no 390 Ls.
Chocco Trio Enjoy Evolution
Chicco Trio Enjoy Evolution.
Šie ratiņi paredzēti lietošanai pilsētā, jo riteņi ir nelieli, turklāt visi dubultie. Uz ratu rāmja uzstādāma kulba, sēžamdaļa un Chicco Synthesis + autokrēsliņš (bez bāzes). Muguriņa atliecama līdz guļus pozīcijai (noteikti pārbaudiet, es neesmu redzējusi kāds šiem ratiņiem ir guļus pozīcijas leņķis). Liels pluss ir tas, ka salocīts ratu rāmis stāv pats, ratiņi nav nekur jāatstutē. Šis ir ideāls variants, ja ratiņu uzglabāšanai paredzēta ļoti neliela vieta. Kā mīnusu varu minēt faktu, ka nav kopējā kājas bremze, bet ir bremze katram aizmugurējam ritenim atsevišķi. Esmu pilnīgi droša, ka šīs bremzes regulāri jāved labot, tā tas ir jebkuriem ratiem, kam ir šāda tipa bremzes. Tās ir diezgan viegli nolaužamas. Amortizācija nav. Riteņi nav pavisam mazi (ražotājs norāda, ka diametrs ir 17 cm), tomēr neieteiktu mēģināt braukt pa nenotīrītām ietvēm vai pļavu. Ratu konstrukcija liek domāt, ka šie ratiņi noteikti grabēs (kā gandrīz visi mazie ratiņi). Man pašai ne visai patīk ratiņi, kam priekšējie riteņi ir dubultie, jo tas patiesi apgrūtina ratu manevrēšanu (no manis pašas pieredzes) un dubultajos riteņos mēdz iesprūst sīki akmentiņi, kas apgrūtina braukšanu vai padara to neiespējamu vispār. Cena sākot no 260 Ls par komplektu.

piektdiena, 2012. gada 1. jūnijs

Kombinētie ratiņi 3 in 1. X-lander.


  Turpināšu par kombinētajiem ratiņiem.
X-lander ratiņi. Poļu ražojums.
Ir dažādi modeļi – X1, XA, X3, XT, Xrun un vēl dažādi mazie sporta ratiņi. Pamatā šos ratus iegādājas cilvēki, kam svarīgi pirkt jaunus, bet par labu cenu un moderna dizaina ratus, bet ar tīrām līnijām, turklāt izvairoties no tradicionālajām poļu ratu košajām krāsām un citiem rotājumiem. Ja pareizi atceros, tad sākotnēji tie bija domāti kā Quinny ratu analogs. Kulba ir maza, šos ieteiktu pirkt bērnam, kas dzims ziemā/vēlā rudenī, jo uz sporta daļu varēs pāriet gada siltajā periodā un nebūs jādomā par guļammaisiem un kombinezoniem bērnam, kurš vēl nesēž. Kā galveno mīnusu šai firmai varu minēt ārkārtīgi dīvaino barjeru sporta daļai – nav saprotams, kādēļ tā ir tik augstu?! Mazākam bērnam tā novietota ikurāt ap acīm – reāli barjerai vajadzētu būt nabas augstumā vai zemāk, lai bērns nevarētu izkāpt vai arī, lai sēžot ratiņos varētu pieturēties pie tās (gandrīz visiem bērniem tas patīk). Kvalitāte, protams, ir kā jau poļu ratiem – bet, ja to apzinās un negaida izcilu kvalitāti, tad tas nesagādās nekādaa problēmas.
Xlander X1

X1 ratiņiem ir četri lieli pumpējami riteņi un vizuāli šie (manuprāt) ir visglītākie. Ja es vēlētos iegādāties  X-lander ratiņus, tad noteikti ņemtu šos. Šiem ratiņiem uz rāmja uzstādāma kulba X-pram, sēžamdaļa un X-lander X-car autokrēsliņš, kā arī Maxi Cosi Cabrio un Pebble autokrēsliņi (nepieciešami adapteri). Amortizācija ir regulējama. Liela nozīme ir pumpējamajiem riteņiem, kas nodrošina papildus amortizāciju, šādi riteņi arī novērš ratu grabēšanu. Iepirkumu grozs ir samērā neliels, visticamāk, ka kartupeļus no tirgus mājās nevarēsiet atvest :). Ratiņi ir samērā plati un smagi, ko ieteiktu ņemt vērā, ja jūsu mājā ir šaurs lifts, vai arī tā nav vispār. Priekšējie riteņi nav rotējoši. Salocīti šie ratiņi aizņem diezgan daudz vietas, jo tie ir plati un salocītā veidā ratu jumtiņš atrodas diezgan augstā leņķī. Pirms pērkat šos ratiņus, pērliecinieties vai jūsu automašīnas bagāžniekā tie ietilps. Cena ap 300 Ls par komplektu.
Xlander Xa


XA ir četrriteņu ratiņi ar pumpējamām riepām, bet priekšējie riteņi ir rotējoši, atšķirībā no X1 ratiņiem. Uz rāmja der un ir liekams viss iepriekšminētais X1 ratiņu aprīkojums. Ražotājs uzsver, ka šie ratiņi ir īpaši šauri (61 cm) un derēs visiem liftiem. Tomēr, ja pareizi atceros, tad daudzos liftos durvju atvērums ir 59 cm, tas nozīmē, ka šie ratiņi nederēs. Cena ap 300 Ls.
X3 ratiņi man personīgi nepatīk vizuāli, bet tā ir gaumes lieta, tie ir arī lētākie no visiem X-lander ratiņiem. Uz ratu rāmja uzstādāma X-pram kulbiņa un X-car autosēdeklītis. Arī šiem ratiņiem ir četri lieli pumpējami riteņi. Šiem ratiņiem, atšķirībā no diviem iepriekšminētajiem nav jauna, uzlabota dizaina. Acīmredzot, šos ratiņus vairs neražo (nevarēju atrast apstiprinošu informāciju). Nopērkami ir iepriekšējo gadu modeļi. Iepirkumu grozs šiem ratiņiem ir vislielākais no X-lander klāsta. Cena līdz 300 Ls.

Xlander Xt
XT ir trīsriteņu ratiņi ar trīs lieliem pumpējamiem riteņiem (priekšējais ritenis gan nav tik liels kā gribētos). Pirms pirkšanas noteikti izmēģiniet, jo var gadīties, ka tie nav sevišķi stabili. Es neesmu izmēģinājusi šos ratus, tādēļ nevaru smalkāk komentēt. Šie ir Quinny Freestyle ratu kopija, kas savukārt ir stabili un pamatīgi. Lietotāji kā galveno mīnusu (neskaitot amortizācijas trūkumu) min priekšējo riteni. Ratiņi ir grūti stumjami, ja priekšējais ritenis nav nofiksēts. Tas nav stabils un, sagriežoties slīpi, mēdz ķerties  aiz akmeņiem, bedrēm un pat čiekuriem. Rekomendēju šos ratiņus  iegādāties lietošanai pilsētā. Uz ratu rāmja uzstādāma kulba X-pram un X-car autosēdeklis, kā arī Maxi cosi autosēdeklīši. Cena virs 300 Ls.


Xlander Xrun
Visinteresantākie no X-lander ir X-run ratiņi. Teorētiski tie ir „jogger” tipa rati, kas vairāk paredzēti sportošanas piekritējiem, kuri vēlas reizē braukt ar ratiņiem un skrituļslidām vai skriet. Uz šiem ratiņiem cilvēki noteikti atskatīsies.Ratiņiem ir lieli, pumpējami riteņi. Abi aizmugurējie riteņi ir speciāli montēti slīpā leņķī, lai pie liela ātruma tie saglabātu stabilitāti. Uz ratu rāmja uzstādāma X-pram kulba, X-car autosēdeklis, kā arī Maxi cosi autokrēsliņi (neaizmirstiet par adapteriem). Šos ratus apskatīju, kad biju aizbraukusi draudzenei līdzi izvēlēties sporta ratiņus. Izvēle bija starp šiem un Emmaljunga Scooter. Draudzene, protams, nopirka Scooter ratiņus. Par šiem nepalika labs iespaids. No attāluma ratiņi patiesi šķiet glīti un ārkārtīgi interesanti, tomēr kvalitāte ir stipri vien bēdīga un pat jauni šie ratiņi stipri vien "ļodzījās" (ja ir ar ko salīdzināt). Par sēžamdaļas barjeru komentāru nav, tas ir jāredz, lai spētu noticēt ārkārtīgi nepārdomātajam ratu barjeras novietojumam pret bērnu. Cena virs 300 Ls.



          

Kombinētie ratiņi 3 in 1. Tako.


Kombinētie ratiņi ir ratiņu komplekts, kas ietver visu nepieciešamo bērna pārvietošanai – ratu rāmis, kulba, sporta daļa un autokrēsliņš. Šī tipa ratiņiem gandrīz vienmēr autokrēsliņš ir uzstādāms uz ratu rāmja. Komplektā ir adapteri, ar kuru palīdzību pie ratu rāmja stiprinās kulba un autokrēsliņš. Parasti adapteri der kā vienam, tā otram. Līdz šim neesmu redzējusi kombinētos ratus 3 in 1, kuriem tā nav. Parasti šajā ratu komplektā ietilpst arī lietus plēves kulbiņai un sporta daļai, atsevišķos gadījumos arī moskītu tīkls gan kulbai, gan sporta daļai, kā arī ratu pārsegs/siltais ratu maiss sporta daļai. Lietus plēve un moskītu tīkls katrai daļai ir atsevišķs, jo kulbas un sporta daļas izmēri atšķiras.
            Parasti pilnākā komplektācija ir poļu ražojuma ratiņiem, tie arī ir populārākie Latvijā. Vācu, holandiešu, zviedru, u.c. ratiņiem parasti lietus plēve, siltais ratu maiss, moskītu tīkli ir jāiegādājas atsevišķi (tā arī neesmu sapratusi iemeslu – pieļauju, ka vai nu peļņas nolūkos, vai arī dodot iespēju klientam pašam nokomplektēt ratiņus pēc savām vajadzībām, neaizkraujot māju ar liekiem krāmiem).
            Nu, ko, teorija ir apgūta, sākšu aplūkot ratu modeļus un firmas. Sākšu ar augstākminētajiem poļu ražojuma ratiem. Visus, protams, neaplūkošu, bet populārākos noteikti.
            Populārākā poļu firma – Tako. Modeļi ir ārkārtīgi daudz, es pat nevaru uzskaitīt. Sākšu ar vienu no populārākajiem modeļiem - Tako Warrior.
Komplektā ietilpst viss, ieskaitot moskītu tīklu autokrēsliņam (!) un ratu somu. Uz ratu rāmja ir uzstādāma kulba, sēžamdaļa un Tako autokrēsliņš. Dizains ir moderns un vienīgais, kas norāda uz ražotājvalsti ir raibie raksti, košās krāsas. Priekšējie riteņi ir rotējoši, attiecīgi šos ratus viegli manevrēt. Rati ir smagi – nepilni 20 kg, tādēļ pirms iegādes vajadzētu apdomāt transportēšanu pa kāpnēm, ja dzīvojat daudzdzīvokļu namā bez lifta. Šos ratus nevajadzētu „ripināt” pa kāpnēm, jo var sabojāt riepas un saliekt rāmi. Gana daudz esmu dzirdējusi, ka uz riepām vai kamerām šādi tiek uzdauzītas „pumpas”.
Kulba ir samērā liela, mazāks bērns var izgulēt tajā līdz 10 mēnešu vecumam noteikti.  Sēžamā daļa ir liekama abos virzienos, vienīgi pieņemu, ka tas varētu būt sarežģīti izdarāms, ja bērns atrodas sēžamdaļā. Noteikti iesaku izpētīt šo „opciju”, jo sēžamā daļa pati par sevi jau ir smaga. Atzveltne ir regulējama ne tikai sporta daļai, bet arī kulbiņai (par lietderīgumu gan spriediet paši). Roktura augstums ir regulējams, tas ir sevišķi ērti gara auguma vecākiem. Cena ir sākot no 220 Ls.
Tako Jumper X.
Šie ratiņi ir ļoti līdzīgie iepriekš aprakstītajiem Warrior. Uz rāmja uzstādāma kulba, sēžamdaļa un autokrēsls. Šiem ratiņiem ir mazāks iepirkumu grozs un sēžamdaļa nav tik labi nopakota, Warrior ratiem ērtāks kāju atbalsts. Rāmis šiem ir plānāks, toties cena zemāka – sākot no 170 Ls (ja labi pameklē). Komplektā ietilpst viss.
Tako Ballila.
Šis ir samērā nesens modelis. Uz ratu rāmja uzstādāma kulba, sēžamdaļa un autokrēsliņš. Vizuāli izskatās labi, klasiski rati, uzskatāmi par Tako „dārgo galu”. Rāmis šķiet samērā vienkāršs, diezin vai salūzīs vai izļodzīsies. Amortizācija ļoti laba. Kulbiņa ir liela un ar termoregulācijas funkciju, līdzīgi kā  citiem dārgākiem ratiem. Ražotājs norāda, ka ratiņiem ir liels un ērts iepirkumu grozs. Par cik man ir zināma pieredze ar ratiem, atļaušos apšaubīt šāda tipa iepirkumu groza ērtumu. Izbraucot cauri peļķei vai sniega kaudzei viss, kas atrodas šajā grozā kļūs slapjš un netīrs. Cena no 250 Ls. Interesanti ir tas, ka komplektā var pasūtīt arī mazākus riteņus, kas ir platāki par lielajiem, attiecīgi labi var izbraukt bezceļus. Komplektā arī šiem ratiņiem ietilpst viss.

Kā izdarīt pareizo ratu izvēli?

Visvienkāršāk ir apsēsties, paņemt rakstāmo un papīra lapu, uz kā uzlikt savas vēlmes un vajadzības:

1)      ratu cena – summa, kuru esat gatavi ziedot ratiņu iegādei;
2)      ratus vēlaties iegādāties jaunus vai lietotus;
3)      jūs vēlaties ratus „no starta līdz finišam” vai apsverat iespēju mainīt;
4)      ratu izskats un dizains (svarīgs vai mazāk noteicošs faktors);
5)      ratu svars un izmēri (platums, augstums, garums);
6)      ratu aprīkojums (vēlaties „visu vienā” vai aksesuārus atsevišķi pēc savām vēlmēm).
 
1. Summa var būt faktiski jebkāda, bet, ja tā ir neliela, tad jārēķinās ar lietotu ratu iegādi vai arī jaunu poļu ražojuma ratiņu iegādi.
2. Esmu iegādājusies gan jaunus, gan lietotus ratus. Man nav aizspriedumu pret lietotiem ratiņiem, tas ir bērna auto, lielākā daļa cilvēku iegādājas lietotus vai mazlietotus auto un par to pat neaizdomājas.
3. Man pašai patīk ratiņus mainīt, tādēļ maniem bērniem ir bijuši tik daudz ratiņu. Lietoju vienus ratus, kamēr bērns guļ kulbā, ir vieni rati, pārejot uz sporta daļu pērku citus ratiņus un tad, ja ir vēlme, nopērku arī mazos sporta ratiņus, ko paķert līdzi jau staigājošam bērnam veikalā vai uz Vecrīgu (piemēram) . Ir arī pietiekoši daudz vecāku, kas šādu shēmu neatbalsta – vienkārši nopērk kombinēto ratiņu komplektu, kuru lieto, kamēr bērnam tie ir nepieciešami.
4. Man ir svarīgs ratu dizains, dažkārt tas ir pat noteicošais faktors, piemēram, sporta ratiņu pasaulē. Jums ir jāizlemj šī punkta nozīme ratu iegādē, jo skaisti, funkcionāli, viegli un izturīgi ratiņi, kas, turklāt, ir apveltīti ar labu amortizāciju un maksā pieņemamu naudas summu ir retums. Šī pozīcija katram vecākam ir individuāla.
5. Ratu svars un izmērs man nav bijis kā noteicošais faktors, jo dzīvoju privātmājā un manam auto ir pietiekoši liels bagāžas nodalījums, lai tajā ievietotu lielus ratus. Šis faktors ir noteicošs vecākiem, kas dzīvo daudzdzīvokļu namā bez lifta vai arī šādā namā ar šauru liftu, kurā lielāko daļu ratiņu modeļu nav iespējams iebraukt. Tāpat izmēri ir svarīgi, ja jums ir mazs auto, kurā plānojat pārvadāt bērnu ratiņus, jo bagāžas nodalījumā visticamāk varēsiet ievietot tikai ratu rāmi, bet kulba vai sporta daļa būs jāpārvadā auto salonā.
6. Man ratu aprīkojumā svarīgs ir ērts (nevis liels) iepirkumu grozs, lietus plēve un moskītu tīkls, bet ir vecāki, kas vēlas arī ratu somu, ko papildus var izmantot kā pārtinamo virsmu un ērtu vietu bērna pārtikas uzglabāšanai. Ja ikdienas pastaigu laikā plānojat iepirkties veikalā, tad es noteikti iesaku izvēlēties ratiņus ar lielu un dziļu iepirkumu grozu, ar ērtu piekļuvi (piemēram, rāvējslēdzējs sānā). Ir ratiņi, kam iespējams iegādāties otru riteņu komplektu, kas paredzēts bezceļiem vai tieši otrādi – braukšanai pa pilsētu. Man šādi ratiņi nav bijuši lietošanā. Ar otro bērnu biju spiesta atzīt, ka pārliekams rokturis vai iespēja likt ratu sēžamdaļu un/vai kulbu abos virzienos, ir ākārtīgi noderīga funkcija. Pirmajam bērnam bija dziļi vienalga uz kuru pusi viņš guļ (kaut ar galvu uz leju :)), bet otrs bērns ratos brēc, ja mani neredz.